jag vill ha blommig falukorv...

Gud vilken härlig kväll, Anna & jag började med att laga middag. Ikväll blev det jättegod ugnstekt falukorv från skönero med blomkål & broccolimos till! Ni måste prova att göra sånt mos, koka bara grönsakerna/rotfrukterna/kålet eller va fan man kallar de där för, Anna och jag klurade på det under matlagningen, men jag tror inte vi kom fram till vad man kallar det. När grönsakerna blivit mjuka häller ni bort vattnet och tillsätter lite mjölk &/eller matlagningsgrädde och lite kryddor. En klick smör om man vill det. Som potatismos helt enkelt.



Ofta vid maten blir vi sugna på jalapeno. Christopher ville ha det när vi skulle bjuda på taco och den enda burken som fanns på våran lilla favvobutik var en jättestor. Det är ju asgott, men OJOJOJ vad starka dom var. Men ändå blir vi sugna på dem, äter typ två var och skrattar åt vara grimaser. Men vi har kommit på att det är en bra sak med dem, vi dricker massa vatten!!!




Efter jobber sprang vi in på Ica och köpte babyolja, vi bestämde nämligen att vi skulle massera varandra nu på kvällen. Vi var stela av både jobb & zumbaträningsvärk tror jag :P Och gud så skönt det var, nu kommer vi sova gott!!!


GOD NATT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0