Bank bank

Måste berätta om min effektfulla knackning igår kväll. Anna & jag låg i våra sängar och klockan var halv 12. Grannen under spelade piano och sjöng som vanligt. Pianot låter ganska behagligt och vi försökte gissa oss till vilket låt han spelade & sjöng. Efter en stund med pianoklinkande så tog han istället fram gitarren och det lät FÖRJÄVLIGT!!! Hans sång är inte heller något vidare, vi gav honom en kvart sen började jag bli lite irriterad.
Som sagt pianot går faktiskt an, det kan vara ganska skönt att somna till. Men det lät som att han misshandlade sin stackars gitarr och jag blev irriterad på principen att han spelade halv 12 på kvällen när det ska vara tyst i huset kl 22 eller 23 på vardagar. Jag sa till Anna "jag provar att banka lite i golvet". Och ja... mina bankningar blev kanske lite hårdare än vad jag först hade tänkt, men fan vilken effekt det gav. Det blev knäpptyst direkt!
Annas reaktion var "Näe, stackarn.. han kanske skäms nu. Han trodde säkert att ingen hörde honom när han sjunger sådär dåligt"

Ikväll har vi inte hört varken bas, gitarr eller piano!
Och nästa gång jag känner mig störd (om det blir någon nästa gång) då ska jag banka i golvet igen! Mycket smidigare än att behöva gå ner och knacka på. Självklart klagar jag inte på helger eller mitt på dagen. Men när normalt folk ska sova så tycker jag att man kan vara lite tystare.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker ni ska bjuda upp honom, ni kan ju börja spela ihop.Anna med fiolen, du sång det kan ju bli något bra av det.Kram mamma

2010-09-16 @ 07:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0