Syttende Mai

Bella

Idag gratulerer jag hela Norge med dagen! Den här dagen är helt underbar, alla borde få uppleva en riktig 17 Mai i Oslo någon gång under sitt liv. ALLA är finklädda, har man inte folkdräkt så är det klänning / kostym. Alla är glada, sjunger & viftar med sina flaggor.  En riktig folkfest.

Steg upp klockan 8 imorse för att åka till Björn Emil & Isa på champagnefrukost. Gårdagen blev ganska hård för min del så när jag steg upp kände jag mig fortfarande onykter. Skippade därmed champagnen och drack vatten. Men lite jordgubbar och mjölk slank ner dagen till ära.

Vid klockan 10 drog vi oss mot slottsparken för att se det omtalade barnetoget,  och ja det var en upplevelse. Jag hörde att det var 10 000 personer som gick i det där tåget och det tror jag på. Jag orkade stå och titta i 1½ timme, och då hade jag väl sett en tredjedel av tåget... sen kom jag till den svåra grejen att försöka ta mig hem, stod på "fel" sida om tåget  men det var ju så sjuuuukt långt så jag kunde liksom inte gå runt det. Tillslut fanns det en liten lucka  och en springa i staketet så jag och många andra kunde smita emellan.

Det var allt jag orkade med, men kände ändå att jag fick uppleva hur stor den här dagen faktikst är för norrmännen. Isa som mådde lite bättre än mig har nog gjort en massa mer, hon har även kameran med alla bilder så ni får vänta på ett bättre inlägg om den här dagen med massa bilder!

Glad syttende Mai på er alla!



Glömde skriva att vi har sett kungafamiljen vinka på balkongen också ; )


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad mycket folk.Skulle var kul att uppleva denna fest.

Här ligger Sverige i lä. kram mamma

2010-05-17 @ 21:27:34
Postat av: C

Åh! jag minns ju inte vad det var, bara att jag var med dig, att vi hade så himla kul och att jag var så glad.. Kände mig deppig när jag vaknade på samma gång som jag hade en härlig känsla! loove u bells! <3

2010-05-19 @ 14:35:59
URL: http://caroliins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0