Sol & massa annat..

Mymlan


Ja idag skiner solen, riktigt mysigt ute! Hade tänkt att jag skulle ta ett kort men såklart så hittar jag inte kameran, kan tänka mig att den ligger i Bellas väska som hon har med till jobbet, men men.


Idag har jag jobbat som vanligt, arkitekterna fick kokta ägg, makrill & MASSOR med majonäs idag. Precis samma som jag åt när jag kom hem, asså finns inget godare.. Tog med mig gårdagens bröd från jobbet med, som blivit över. Känns onödigt att slänga så då kan ju jag & Bella bli mätta på't istället! Norrmännen på jobbet vill ha nybakat bröd till varje lunch förstår ni ;)


Idag är en bra dag, jag är glad och ännu gladare blev jag när jag tappade bort mitt nyckelkort men gick till ICA och frågade om jag tappat det där och det hade jag ju såklart! Så jag fick tillbaka det!


NU SPELAS MILEY CYRUS PÅ MTV HUGO!!
BÄSTA VIDEON;) haha.

Pratade idag med en svensk som jobbade för S.A.T.S. De stod ute på stan och försökte värva medlemmar med ett erbjudande på 2 månaders gratis träning (om man binder sig i 12 mån förstås..) men det verkade ändå ganska bra och en av lokalerna ligger väldigt nära lägenheten. Men ska prata med Bella om det senare, helst av allt så skulle jag vilja att Elixia hade ett sådant erbjudande för de brukar tydligen inte ha bindande med 12 mån.. men men vi får se, Vill verkligen börja träna igen! Saknar steppen, aerobicen och musklerna!


En dålig sak dock som har hänt. Min mobiljävel har något fel i sig.. Den stänger av sig var femte minut, batterier laddar ur jättefort, knapplåset har gått sönder och ibland går det inte att skicka sms utan bara svara på de jag fått.. Asså går galen, har ingen lust alls att köpa en ny mobil..


Fick lönerapporten idag på jobbet, yes! Känns skönt att få lite även fast jag nyss började jobba där. Men nu slipper jag betala kommande hyror med pengar från mitt svenska konto och kan nu börja leva ett riktigt norskt liv, icke sant ;)


Jag var nere på en skobutik i närheten där jag jobbar och lämnade in söknad och cv, hoppas hoppas jag blir kallad till intervju. Det var en deltidsanställning och skulle passa väldigt bra eftersom det ligger väldigt nära mitt nuvarande jobb samt att trikken hem går precis utanför dörren. jaja men vi får se vad som händer! Nu när jag kom hem så sökte jag även ett annat jobb, som kassamedarbetare på Meny, 12 timmar/uke. Skulle också va bra :) (ifall jag nu måste köpa en ny mobil...) Ikväll blir det soppa á la Mymlan. (Bellas favvo)


ska dra mig,!


PUSSS


Kommentarer
Postat av: Mamma Kicki

Vad är soppa à la Mymlan? Låter gott ...hoppas jag får smaka någon gång. Det verkar ju finnas mycket jobb att söka, håller tummarna för att du ska hitta något. Hälsa Bella!

2010-01-28 @ 17:15:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0