Så var de det där med lokalsinne ja..

Mymlan

Nu är jag iallafall äntligen hemma! Efter en liten tur i Oslo..

Tänkte att jag skulle gå hem från jobbet idag, alltså från Bislett till Grünerlökka. Men det var lättare sagt än gjort då jag inte hade någon karta med mig. Till en början gick det bra och jag hade känslan för åt vilket håll jag skulle gå, men den försvann vartefter.. Så jag gick och gick och tillslut önskade jag inte längre att jag skulle hitta till Grünerlökka, utan jag skulle bli glad om jag bara kunde se en trikk..

Efter ett tag kom jag till Hausmannsgate, som jag känner igen väldigt väl eftersom den ligger typ nere vid stan, så jag gick längs den ett tag och ja!! hittade trikken och tog den hem :) Så istället för att ta trikken hem från början som går först ner till stan och sen hem så skulle jag ju gå rätt över allt och slippa svängen ner till stan, men nejnej jag gick först lite höger sen lite vänster och vips så var jag nere vid stan ändå..

Imorrn ska jag nog ta med mig kartan :)

Men det var trots allt skönt med en liten promenad och när det blir bättre väder (och jag kan vägen..) så ska jag gå dit och hem från jobbet. Så man får någon motion iallafall!

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0