Kölapparnas rike

Mymlan


Aaa, jag har bosatt mig i kölapparnas rike. Vad vore en kö utan kölapp här i Norge? Ingenting.. Visst, jag håller med om att det är bra med kösystem, men flera stycken? Det kanske räcker med två.. Men nej, här måste man först stå och tänka i tio minuter på vilken kö av alla fyra man ska välja, och eftersom kölapparnas förklaring bara står på norska (med lustiga termer) så tar det tio minuter extra att lista ut vilken kölapp man ska ta.

Detta hände mig just idag när jag skulle gå till Trafikanten och köpa mig ett månadskort. Först tog jag en kölapp som jag tyckte "lät bra", men det var ju såklart fel.. Så jag stod där i en halvtimma och kön rörde sig inte en gnutta milimeter framåt. Så jag tog en ny kölapp från en annan kö. Numret var 126 och jag hade då cirka 40 nummer före mig, varav fem diskar servade samtliga kunder. ÅHH varför tog jag inte bara den kölappen från början? För att norrbaggarna inte lärt sig att man kanske borde skriva ut en förklaring på engelska med? (eller iallafall en förståelig på norska så att jag, en stackars svensk flicka, ska förstå..)

Nu sitter jag iallafall här med ett månadskort, (vilket tog en halv minut att köpa när jag väl kom fram). Så jag vill bara vädja till alla på inom Oslos kollektivtrafik, antingen skippa flera köer, bemanna fler diskar eller SKIRV FÖR TUSAN SÅ ATT MAN FÖRSTÅR!



Jag hann ju iallafall hem innan det blev mörkt, ett tag tvivlade jag..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0