Detaljer, del 1

Nu ska jag försöka ge mig på ett långt och ingående inlägg om helgen. Det är jävligt långt & jag tror det är roligast att läsa för oss som var med så detta är tillägnat till oss :)

Fredag:
Klockan ringer 6.45,  jag stressar med fix, den sista packningen & frukost innan det är dags att vara i skolan 8.10.  På vägen till skolan lämnar jag av min stora väska hos mamma på  hennes jobb. Lektionen slutar 9.30, men eftersom jag är så duktig och hinner rita klart alla atomer så får jag gå lite tidigare! Toppen eftersom jag kom på att jag glömt extra linser hemma (om en lins skulle gå sönder så är jag så gott som blind)  så jag går upp till mammas jobb, hon skjutsar hem mig sen åker vi till busstationen. Där möter jag upp Lina, Carro & Lina. 9..55 hoppar vi på bussen och det var tydligen den lääängsta bussresan nånsin enligt några. Anna hoppar på bussen i Söderköping & när vi är framme i Norrköping går vi direkt och lägger oss i varsitt solarium eftersom vi har lite tid att spendera innan bussen till Stockholm går 13.25. Efter solningen möter vi upp Emma och går sedan till kupolen för att få i oss lite mat.

Efter maten tar vi spårvagnen ner till resecentrum. På spårvagnen träffar vi på John och grabbarna som också ska på samma kryssning.  Medans vi väntar på bussen som ska ta oss till Stockholm blir Lina & jag kissnödiga så vi springer in hos tandläkarn och lånar toan. Under väntan blir vi också nersnackade av nåt fyllo som undrade vart "banantåget" gick ifrån. Blä för fyllon, men man kan ju inte undgå att tycka att dem är lite roliga. Fast mest är dem bara totalt dumma i huvet!

Bussen kommer och vi hoppar på, Lina & Emma står inte med på listan men får hoppa på ändå. Tur att det finns snälla chaffisar!  På bussen tycker jag att det är dags att ta helgens första bild & upptäcker då att jag glömt minneskortet hemma. Det sitter kvar i datorn. Mitt glada humör sjunker direkt ner till 0, tråkigt eftersom ingen annan av tjejerna hade kamera med. Men humöret steg snabbt igen som tur va :D Vi kan roa oss med att lyssna på en kille som sitter bakom som pratar sjuuukt roligt! Fast det var synd om honom.  Men trots det var bussresan till Stockholm hur lång som helst tycker jag, ville bara hoppa ombord på båten. Men efter några timmar var vi framme vid Frihamnen, incheckningen gick smidigt trots att det första vi fick höra var "Det finns ingen bokning på Björnskiöld".

Vi hoppar på båten och intar våra hytter. Anna & jag i 6205, Carro & Lina i 6417, Lina & Emma i 4011 & Mårten och gänget i 4012! Onödig info med hyttnummren va ; ) Men det skiter jag i, jag ska skriva allt jag kommer ihåg. Anna, jag, Carro & Lina bor alltså på samma våning. Lina & Emma bor 2 våningar ner och har den extrema helt otroliga turen att få hytten precis mitt emot Mårten. Hur stor är den chansen? :O

När klockan blivit 17.00 då båten har lämnat hamn & vi gjort oss lite hemmastadda i hytterna går vi ner och äter lite. Sen är det dusch & fix som gäller medans vi väntar på att taxfreen ska öppna. Inte förns 20.00 öppnar de spritavdelningen, vi är där några minuter efter öppningsdax och kön är extreeeeeeem! När inköpen är klara börjar det roliga. FESTEN!  & jag bara älskar det, alla hyttdörrar står öppna, alla pratar med alla fast man aldrig träffats och allt är bara så skoj! Vi är både här & där och ärligt talat så sviker minnet lite.. men jag vet att det var superkul! Vi träffar blandannat; Gunde, Mysteriet på Greveholm, Alexanders pappa, Ayia Napa killen, Niklas, Sundsvallskillen, Mössan nr1, Mössan nr2...många många fler som inte fått nåt namn. Men jag fick ett nytt namn, nämligen Dissabelle! Haha

Klockan är väl kanske runt midnatt när vi ger oss upp till panorama baren på våning 9 där de riktiga draget är. Vi dansar och har ännu mera skoj! Lite rörigt blir det nu i mitt lilla minne, det var nog inte bara minneskortet till kameran som glömdes hemma ;  ) Vi är både här och där igen, ena minuten i panaroma andra i någon hytt nånstans. Men nu kommer ett skitbra & roligt minne från kvällen. Lina har fått ont i huvet och sover. Men vi andra intar Sandberg & Carros hytt för att fylla på med lite dricka, även fast det inte behövs mer ;) Det är Sourz'en som ska ta slut, det låter såhär;

C - Hej, jag heter Carro!
Alla - Heeeeej Carro!
C - Jag är full men jag kan dricka mer...
Alla - Kan Carro, kan Carro, kan Carro dricka sprit...osv
C - Klunkklunkklunk
Alla - EN GÅNG TILL, EN GÅNG TILL!
C - Klunkklunkklunk
Alla - Woooohooooo, klappklapp!


Bra beskrivning va ;)? Sådär fortsatte vi laget runt, MINST 3 varv tills hela Sourzen va slut. Tydligen glömde jag bort att den var slut och frågade Carro flera gånger under kvällen var Sourzen höll hus.



Sen kan jag inte sätta ord på nåt förns det bara är jag, Carro & Anna kvar på dansgolvet. Vi vet att Lina sover & vi tror att även Emma & Sandberg gjort det. Snart går också Anna och lägger sig. Klockan är kanske 3 - halv 4 & Carro och jag får syn på båtens bästa killar Hans & Morgan från Västerås..nästan iaf.. på samma sätt som vi nästan är från Norrköping. Vi dansade, pratade och gick sedan till deras hytt, drack jäger och retades med deras sovande kompisar.

  Morgan & Hans!

Carro & jag får för oss att vi måste gå och kolla så att verkligen Emma & Sandberg också sover. Vi är ju bara säkra på att Lina & Anna gör det. Vi går till Sandbergs hytt eftersom den ligger närmast.. men den är TOOOM! Var fan är dem tänker vi.. vi har inte sett dem på flera timmar. Vi går tillbaka till Morgan & Hans, och ojojoj vilken syn vi fick när en halvsovande Morgan öppnar dörren. hah Men vi vill leta vidare efter Emma & Sandberg. Hans är snäll och följer med!

Nu när vi är på jakt efter E&S får vi resans enda & värsta NAKENCHOCK!!! HAHAHAHAHAHAHA
Vi går i korridoren och ser att en dörr inte är stängd ordentligt... vi öppnar såklart.. rummet är mörkt men vi kan se att det ligger en naken människa på golvet. Elaka som vi är tänder jag lampan och vi ser då TVÅ spritttt språngande nakna  ligga utfläkta på golvet, en tjej och en kille såklart. Det sover eller är typ däckade.. men killen vaknar till direkt när lampan tänds och får ur sig "ohhh shiiit" och vi går därifrån med ett asgarv! hahahaha vilken syn! 

Vi fortsätter jakten efter E&S utan några goda resultat...Vi väcker både Lina & Mårten för att fråga om de vet nåt... Kläcker  också ur oss "jag börjar snart tjuta om vi inte hittar dem" .  Vi möter också mitt i allt en förtvivlad kille som inte vet vad han ska göra för att hans kompis har varit otrogen...vi antar att det är killen vi såg i nakenchocken han snackar om, eftersom vi har sett den här killen i den hytten ; ) Om jag minns rätt nu så återgår vi en stund till Hans hytt innan vi bestämmer oss för att leta vidare igen. Vi hinner inte långt förns vi hör Sandberg bakom oss i korridoren. Guuuud så glada vi blev!!! Hon & Emma hade suttit i nån hytt med några trevliga människor och pratat  & lyssnar på musik. Klockan är nu ca 4.30 och vi tycker det är dags att sova. Det tycker dock inte Emma som inte hamnar i säng förns kl 7 på morgonen.


Ojojojj, vad långt det blev. Men ingen är ju tvingad att läsa, bra va ;)
Fortsättning följer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0