6 dagar kvar

Nu är det 6 dagar kvar till flytt! Mycket är nerpackat & mer ska det bli. En hylla är nerskruvad och mitt rum är sig inte likt. Det kommer heller aldrig bli sig likt igen, för jag kommer inte längre att ha ett eget rum här på Norrgatan. Det känns faktiskt lite konstigt, det känns som att när jag kommer komma hem i hit så kommer det inte kännas som hem bara för att jag inte har något rum. Men jag kommer ju ha en bäddsoffa i det som kommer bli "gästrum", det blir nog bra det med ;) Jag vill ju allra helst att Thorvald Meyersgate i Oslo ska kännas som mitt hem så då spelar det ju ingen roll!!

Det största problemet nu är vad jag ska göra med min studentmössa. Den har legat här på sin hedersplats i mitt rum, och nu känns den onödig att packa med till Norge. Den kommer ju ändå bara ligga på en hylla och samla damm. Men det känns så hemskt att behöva lägga ner den i sin kartong och ställa upp den på vinden. Det är så mycket minnen i den där mössan och om jag lägger upp den på vinden så känns det som att jag lägger undan alla minnen. Hade jag haft kvar mitt rum här hemma hade den ju kunnat lega kvar där men näe.. jag vill inte gömma undan den.  Det är ju bara en jäkla mössa, men vad fan. Den betyder faktiskt någonting för mig! Om jag lägger undan den så kommer jag kunna ta fram den sen och tänka på alla roliga stunder. Jag kommer säkert inte ens ta fram den om jag väl lagt undan den för då glömmer jag den ;P MEEEEEEEEN LYXPROBLEM!!!

Har ni eran mösse framme någonstans eller har ni glömt den för längesedan?

Kommentarer
Postat av: cicci

min har legat på garderoben, men nu är är den i garderoben..har ingenstans att ha den framme :P

2009-12-27 @ 14:44:22
URL: http://annaceciilias.blogg.se/
Postat av: Anna

Ta med den! :)

2009-12-27 @ 21:36:03
URL: http://annnnaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0