Vildsvinssafari!

Igår kväll strax före midnatt bestämde sig jag, Lina, Carro, Cicci, Sampan & Lisa för att dra ut på en vildsvinssafari i våra östgötska skogar. Carro är ju lite av en expert på det här tack vare hennes syrra, så vi plängde ihop oss i en bil och drog deras vanliga runda. Ska tillägga att vi var ute & åkte i över en timme. Inte för att vi åkte så långt, men sakta åkte vi ;P

Lyckades vi då? Jotack. När vi inte alls hunnit så långt ser vi vildsvin precis vid vägkanten, vi fortsätter åka & under hela rundan ser vi minst 20 rådjur & kanske lika många harar, rätta mig om jag har fel tjejer? På ett ställe vid en liten raksträcka ser vi ett rådjur så vi saktar in , rådjuret springer över och strax efter kommer en grävling OCH en älg. Allt på samma ställe.
Men vi glömmer dem, det är ju vildsvin vi vill se!
Och yes, vi får se dem igen
. De springer över vägen, så nu ser vi dem riktigt bra. Jag tycker att de vi ser är jättestora. Men Carro, Lina & Lisa som har sett de riktigt stora galtarna säger att de kan vara 4 gånger så stora som de "bäbisar" vi såg nu. Så nu är jag riktigt taggad för mer vildsvinssafari, jag vill se monstrerna, de riktigt stora!

Bor vi på landet eller? ;)



Fattar ni att vildsvinet på den här bilden är "litet"..... jag kan inte förstå hur stora de stora är.

Föresten såg ni inte en räv också? ;) Jag hade briller istället för linser så jag såg inte så bra, heh

Kommentarer
Postat av: cicci

Joo en räääv också, och en GET eller ett lamm ;)haha

2008-10-23 @ 14:01:08
URL: http://annaceciilias.blogg.se/
Postat av: Carro

Hahaha, det var en kul idé vi fick! Jag är besviken på det dåliga utbudet igår, men som sagt, vi fick ju se ngr iaf.. :) Men vi drar en runda i helgen med ellerhur? :)

2008-10-23 @ 17:04:39
URL: http://caroliins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0