Inflammerad lungsäck?

Nu har jag varit hos en doktor här på vårdcentralen i Valdemarsvik... nästa stopp blir lungröntgen i Norrköping.

Det började med att doktorn frågade mig massa saker, lyssnade på lungorna, tröck och klämde, jag fick ta i med armen osv... för att se om det hade med en muskel att göra. Men ingenting tydde på det. Han misstänkte att det var något med lungsäcken eller hjärtsäcken men kunde inte säga säkert.

Jag fick ta blodprov i armen och EKG. Jag har ju aldrig tagit blodprov i armen förut så jag blev jätterädd :P Var bombis på att jag skulle börja tjuta där inne, men det gick jättesnabbt och gjorde inte alls ont :) Sen var det dags för EKG för att kolla hjärtat, låg där halvnaken med massa små klisterlappar och kablar på mig :P Men den kurvan var helt normal som tur va!
Blodprovet visade däremot på en infektion. Så antagligen är det lungan som blivit lite inflammerad. Men som sagt blev skickad på lungröntgen i Norrköping, strax bär det av dit så får vi se vad det visar.

Önska mig lycka till!




Kommentarer
Postat av: emma

ojdå, men de är inte farligt va om de skulle vara så va?

lycka till <3

2008-10-30 @ 12:08:16
URL: http://emmiihs.blogg.se/
Postat av: Carolin

Lycka till!! Tänker på dig sötnos<3

2008-10-30 @ 12:44:34
URL: http://caroliins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0