Hjärta eller hjärna?

Herre gud vad jag blir trött på alla dessa konstiga människor det finns. Bara denna helg skulle jag kunna rabbla upp flera stycken. Folk kan beté sig precis hur som helst. Det verkar som vissa inte har några känslor alls? Visst jag kan tycka att man ska vara eller ibland t om måste vara lite egoistisk. Men jag tycker ändå att man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad. Om alla skulle tänka på det så skulle mycket vara helt annorlunda.

En annan sak är ärlighet, man blir väl hellre sårad av sanningen än lycklig av lögnen? Det blir i alla fall jag. Men sen kommer man till det här om man verkligen ska säga allt och vara ärlig hela tiden? Skulle jag bara lyssna på mitt hjärta och strunta i vad hjärnan säger så skulle jag kunna säga en hel del, alldeles för mycket antagligen. Men sålänge man inte ljuger, säger något man inte menar eller ger falska förhoppningar så är väl allt helt ok? Då har man ju inte varit oärlig, men man behöver ändå inte säga ALLT vad man tycker & tänker. Aja, det här blir rörigt nu.

Citerar Snook: "samvetet säger en sak, lust något annat...". Det stämmer så bra, men vad ska man egentligen gå efter? Samvetet eller lusten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0