Hemma :(:

Nu är jag hemma efter mycket om & men. Mina tår är som isbitar tack vare östgötatrafiken... Först när jag skulle åka till Norrköping från Söderköping 07.25 imorse var bussen försenad, så jag förstod redan innan jag klivit på bussen att jag skulle komma för sent till min röntgentid 08.05. Så då fick jag ringa runt massor för att kunna meddela dem att jag blev sen. Det var inga problem och 08.20 var jag där & allt gick smidigt. 

Denna gång blev det ingen snygg blå sjukhusrock utan  det var bara att flasha bröllet. Två gånger till och med för att de glömde att ta en bild ur en speciellt vinkel. Så det blev mycket av & på med alla kläder och kånkande av min packning hit & dit. Jag hade hoppats på att det bara var att åka hem direkt som förra gången. Men inte det, jag fick slå mig ner i väntrummet & vänta på att en doktor skulle godkänna bilderna. Jag skulle inte får reda på vad bilderna visade utan bara att dem var ordentligt tagna. När jag väntat en halvtimme och klockan är 09.10, säger jag till i receptionen att jag måste med en buss till valdemarsvik som går halv och frågar om det är ok att jag går. Jag lovar att de ändå skulle säga att bilderna var ok, så då hade jag suttit där i onödan. Det gick bra och jag gick ut. Jag var ju egentligen inte tvungen att hinna med den där bussen men jag orkar inte sitta där inne och vänta. Men jag hade gott & väl kunnat vänta en halvtimme till.

När jag kommit ut ser jag att nästa 117 buss ska komma om 1 minut, vad bra tänker jag för då hinner jag med min buss som går halv. Men jag väntar  & väntar  & väntar.. .det kommer aldrig någon buss. Det blir mer & mer folk som väntar på bussen & alla blir mer & mer irriterade. Vi försöker ringa östgötatrafiken men det är upptaget hela tiden. Det kommer en buss och släpper av folk, men när den kommer fram till oss slår den om till "ej i trafik" . VARFÖR? Alla blir ännu mer irriterade och ingen förstår varför vi inte kunde åka med.

När jag har väntat en halvtimme, och de som stått längst väntat 50 min kommer det äntligen en buss och hämtar upp oss. De här bussarna ska egentligen gå var tionde minut. Bussen blir nästan full redan vid sjukhuset som är första hållplats, sen kan ni ju tänka er hur full den blev på vägen ner mot stan. För alla har ju fått vänta lika länge... Jag har aldrig varit  med om en buss som varit så full, folk stod bokstavligt talat på varandra.

Nu har jag missat två av mina planerade bussar till viken, men slutligen kommer jag ner till resecentrum och då är klockan 10.15 och det är 10 minuter tills nästa 459 går. Jag går in en liten stund i väntsalen för att få lite värme. Men det blir inte många minuter. Jag går ut till hållplatsen precis innan bussen ska gå, men tror ni bussen kommer i tid då? Näääe, den är också försenad nästan 10 minuter. Liksom redan från resecentrum.. jaja, sen somnade jag gott på bussen & nu är jag äntligen hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0